'daddys little girl'

Jag ser en man gå ur en taxi bil, han har en gullig öl mage och lite grått hår. Det märks i hans ansikte att han åldrats på med alla 8 år som passerat utan hans närvaro. På direkten kommer gråten, den stora klumpen i halsen och jag sväljer det med tunga andetag för att inte verka för mesig.. Mannen kommer fram till mig, med exakt samma leende, exakt samma röst, exakt samma stora famn och tar tag i mig med en stor kram och slänger ur sig två tunga, starka och väldigt betydelsefulla ord, "min dotter".. DIREKT kommer gråten och ja kan inte svälja det längre. jag ville inte släppa han ville bara hålla han och visa hur mycket jag har saknat honom, hur mycket han har fattats i mitt och mina syskons liv. Han torkar mina tårar och tittar på mig med det lyckliga leendet och även han börja få en klump i halsen men han svalde det och tittade mig rakt i ögonen istället fortfarande med leendet.
Pappa, jag älska dig, jag saknar dig, jag vill få tillbaka den känslan när jag var liten och blev kallad pappas flicka. Även fast du har tre nya barn, en ny fru, ett nytt liv, ber jag varje kväll att du ska komma tillbaka.
Jag kan inte sluta säga att jag älskar dig pappa. ♥
biglove /L




rensa tankarna någon gång, det hjälper.. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0